• Zadzoń do nas: +48 733 354 800
  • Email: info@t-pack.pl
0,00 zł 0
KATEGORIE
CATEGORIES

Opakowanie wysyłkowe w e-commerce a wizerunek marki

Dlaczego część Polaków obawia się zakupów online?

Wspomniany raport “E-commerce w Polsce 2018” z badania przeprowadzonego przez Gemius informuje, że blisko 44% Polaków nie decyduje się na zakupy internetowe. Jako najczęściej pojawiające się przyczyny tego stanu rzeczy ankietowani wskazali chęć obejrzenia produktu przed zakupem (45%), przyzwyczajenia do tradycyjnych zakupów (24%), obawy związane z problemami dotyczącymi gwarancji (23%), ale także potencjalne ryzyko problemów z dostawą (18%). Firmy dbają o to, aby pakować zamówienia w najwyższej jakości kartony oraz foliopaki, zabezpieczając je taśmami pakowymi. W praktyce niemal gwarantują one brak uszkodzeń zamówionych przedmiotów. Nawet te najbardziej delikatne nie stanowią problemu, ponieważ wystarczy opatrzyć ich pudełka etykietą ostrzegawczą.

Co opakowanie zamówienia mówi o firmie z branży e-commerce?

Moment otrzymania oraz otwarcia zamówienia stanowi często jedyny kontakt konsumenta ze sklepem internetowym. Powszechnie wiadomo, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, więc warto zadbać o wygląd opakowania. Również dlatego, że może ono nieść ze sobą pewną wiadomość.

Jeśli paczka dociera do Ciebie sprawnie, cały proces jest transparentny, a zamówienie dobrze zabezpieczone, firma uchodzi za rzetelną i profesjonalną. Podobnie w przypadku zastosowania etykiet kurierskich lub ostrzegawczych. Personalizacja zawartości w postaci odręcznie podpisanego listu, wywołującego pozytywne emocje, lub notki do klienta, napisanej w zgodzie z komunikacją do konkretnej grupy docelowej, uzmysławiają, że firma traktuje satysfakcję klientów jako priorytet. Firmowy karton z logo i taśma do pakowania z nadrukiem w dłuższej perspektywie zwiększają świadomość marki wśród ludzi. Jak widać zatem, nie wszystkie zabiegi wymagają wielkich pokładów kreatywności lub finansów, a mimo to przynoszą znamienne efekty.

Jak opakowanie wpływa na wizerunek marki i zwiększa sprzedaż?

Jakość opakowań jest istotna dla firm z branży e-commerce nie tylko ze względu na właściwości zabezpieczające produkt. Ich estetyczny lub oryginalny wygląd może pomóc przedsiębiorstwu wyróżnić się na tle konkurencji, co stanowi kluczową kwestię w kontekście stale rosnącej liczby sklepów internetowych.

Świadomość marki polega na utrwalaniu w głowach klientów informacji o istnieniu danego przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji często konsument sięgnie po produkty tej, a nie innej firmy, co w konsekwencji przełoży się na wzrost sprzedaży. Można dołączyć do opakowania wizytówki, akcesoria marketingowe lub po prostu opatrzyć je taśmą z logo czy schować wewnątrz firmowego kartonu.

Pożądany efekt stanowi również wywołanie u klienta pozytywnych emocji. Umieszczenie produktu wewnątrz paczki przypominającej prezent pozwoli mu poczuć się obdarowanym, mimo że sam go sobie kupił. Bardzo dobrze sprawdza się także oryginalne opakowanie o charakterze humorystycznym. Zabawny wierszyk, grafika czy łamigłówka będą jednak odpowiednie tylko w pewnej grupie produktów. Należy pamiętać, że opakowanie oddaje charakter zamówienia. Popularny mem na eleganckiej paczce z biżuterią czy innym dobrem luksusowym niekoniecznie się sprawdzi. Analogicznie, zbytnia egzaltacja nad zabawkowym gadżetem czy wzniosły ton jego opisu wywołają odwrotne skutki.

Wygląd i jakość opakowań stanowi wyzwanie dla firm z branży e-commerce. Warto pamiętać, że nie pełni ono tylko funkcji zabezpieczających, ale może być także nośnikiem reklamowym. Najwyższej jakości kartony firmowe, etykiety o różnych rozmiarach, również te na rolkach, a także foliopaki z własnym nadrukiem znajdziesz w sklepie Tpack.

Leave a comment

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.